11 – 15. III 2014

Uczniowie Gimnazjum nr 37: E. Bednarska, J. Poławska, A. Suwiński, S. Kugler,

A. Rybusiewicz pod opieką p. Anety Kornet i p. Natalii Hukowskiej wzięli udział w V Wizycie Studyjnej projektu Comenius 2012-2014 pt. : „WSPÓLNE UCZENIE SIĘ WYKORZYSTYWANIA NOWYCH MEDIÓW, NASTOLATKOWIE PRACUJĄ NAD INTERNETOWYM RADIEM I TV – NOWE PODEJŚCIE PEDAGOGICZNE DO ZINTEGROWANEJ EUROPY” w Alytus na Litwie.

DZIEŃ PIERWSZY, 11. III 2014

Rano, o 3.45, spotkaliśmy się na Dworcu Zachodnim, by autokarem o 4.30 wyruszyć na Litwę. Ok. godz. 12.00 przekroczyliśmy polsko – litewską granicę a ok.13.00 dojechaliśmy do Kaunas – Kowna, skąd następnym autobusem udaliśmy się do Alytus.

Wszyscy zamieszkaliśmy w hotelu  ODE. Wieczorem wybraliśmy się do centrum miasta, gdzie odkryliśmy restaurację serwującą gigantycznych rozmiarów przepyszną pizzę.

DZIEŃ DRUGI, 12. III 2014

Po śniadaniu pojechaliśmy do szkoły partnerskiej, gdzie w sali widowiskowej zostaliśmy oficjalnie powitani przez Dyrektora ALYTUS VOCATIONAL CENTRE, po czym uczniowie zaprezentowali ciekawy program artystyczny – odbył się koncert muzyki rokowej, popowej oraz pokazy litewskich tańców ludowych.

Następnie mieliśmy okazję zobaczyć kilka wydziałów szkoły – budowlany i ekonomiczny.

Po lunchu udaliśmy się do Wilna. Trasa zwiedzania obejmowała siedzibę litewskiego Parlamentu, Bazylikę archikatedralną p.w. św. Stanisława Biskupa i św. Władysława, Kaplicę św. Kazimierza  oraz najlepiej zachowane w Europie, pochodzące z okresu Średniowiecza, Stare Miasto.

Wieczór spędziliśmy w ogromnym centrum handlowym Wilna - Akropolis, w którego centralnej części   znajdowało się lodowisko i rozgrywał się mecz hokeja.

DZIEŃ TRZECI, 13. III 2014

Po śniadaniu pojechaliśmy do ALYTUS VOCATIONAL CENTRE, gdzie  zagraniczni uczniowie zostali podzieleni na grupy, w których odbywali praktyki z florystyki, fryzjerstwa, mechaniki samochodowej i spawania.

Po lunchu udaliśmy się do Trakai – Troków, malowniczego zamku pochodzącego z początków XV w. i położonego na półwyspie na Pojezierzu Wileńskim między jeziorami Galwe na północy, Tataryszki na zachodzie, Łuka na wschodzie i Giełusz na południu.

Po  intensywnym zwiedzaniu pokrzepiliśmy się filiżanką miejscowej przepysznej gorącej czekolady.

DZIEŃ CZWARTY, 14. III 2014

Przedostatni dzień wizyty spędziliśmy w szkole. Oglądaliśmy filmy wykonane przez uczniów szkół partnerskich, by wybrać następnie najciekawsze nagranie. Później, uczniowie zagraniczni brali udział w zajęciach sportowych.

Po lunchu udaliśmy się do Ratusza by spotkać się z Burmistrzem Alytus, Naczelnikiem Wydziału Oświaty i przedstawicielem Okręgu Olickiego.

Wieczorem odbyła się pożegnalna kolacja, wręczenie certyfikatów i cocktail party zakończone huczną potańcówką

DZIEŃ PIĄTY, 15. III 2014

Rano pożegnaliśmy zagranicznych przyjaciół mieszkających z nami w hotelu.

Od 11.40 rozpoczęła się nasza podróż do Polski. Gdy dotarliśmy do Kowna, mieliśmy zaledwie kilka godzin, by zwiedzić niewielką część Starego Miasta.

O 22.30 spotkaliśmy się z wyczekującymi na nas, na Dworcu Zachodnim w Warszawie, rodzinami.